دسته‌بندی نشده

پنج دلیل برای انتخاب الماس طبیعی

الماس مصنوعی
اگر به هر طریقی وارد دنیای جواهرات، سنگ های قیمتی یا تجملات شده اید، بدون شک نام الماس های آزمایشگاهی را شنیده اید. با داشتن قیمت‌های پایین‌تر و ادعای پایداری برتر، ممکن است به فکر پشت کردن به الماس‌های طبیعی باشید اما قبل از انجام این کار، ادامه مطلب را بخوانید.
در حالی که درست است که این سنگ‌های ساخته شده توسط انسان ارزان‌تر و از نظر ظاهر مشابه با الماس‌های طبیعی هستند و می‌توان آن‌ها را به‌طور نسبتاً پایدار تولید کرد (اگرچه همه آن‌ها اینطور نیستند)
تصمیم بین انتخاب  الماس طبیعی و الماس مصنوعی در نهایت یک تصمیم فردی خواهد بود. هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد، فقط ترجیحات و اولویت ها وجود دارد. به منظور قرار دادن تمام حقایق روی میز، در این مطلب پنج استدلال برای استفاده از الماس طبیعی را برای شما بر شمردیم.
تاج عروس
1: شگفتی های زمین شناسی طبیعی اگر به تاریخ، زمین‌شناسی یا طبیعت علاقه دارید، احتمالاً داستان منشأ الماس طبیعی شما را جلب خواهد کرد. الماس ها بین 90 میلیون تا 3 میلیارد سال پیش در اعماق سطح زمین – به اندازه 400 مایل پایین – شکل گرفتند.
کریستال ها زمانی تشکیل شدند که کربن در معرض گرما و فشار شدید قرار گرفت و الماس های حاصل از طریق فوران های آتشفشانی به سطح زمین نزدیک تر شدند. تصور این سفر، و داشتن یک تکه از ماقبل تاریخ باستانی برای پوشیدن بر روی بدن شما، داستان منشا یک سنگ رشد کرده در یک آزمایشگاه استریل را هر بار شکست می دهد.
جواهر
2: سرمایه گذاری بهتر فریب قیمت های پایین تر الماس های آزمایشگاهی وسوسه انگیز است، اما اگر می خواهید پول خود را به روشی هوشمندانه خرج کنید، الماس های طبیعی انتخاب مناسبی برای شما هستند. در حال حاضر شکاف بزرگی بین مبلغی که برای الماس تولید شده در آزمایشگاه را در فروشگاه می پردازید البته در مقابل هزینه تولید آن وجود دارد که با افزایش تولید تنها کاهش می یابد. تحلیلگر Bain & Co توشیح داده که هزینه تولید الماس تولید شده در آزمایشگاه 1 قیراط بین سال های 2008 تا 2018 90 درصد کاهش یافته است
و اگر این روند ادامه یابد، الماس تولید شده در آزمایشگاه که امروز خریداری می شود به احتمال زیاد در آینده ارزش بسیار کمتری خواهد داشت.
در همین حال، الماس های طبیعی در طول 35 سال گذشته سالانه 3 درصد افزایش یافته اند و احتمالاً این مسیر را ادامه خواهند داد. اگر احساس می کنید که ممکن است بخواهید الماس خود را بعداً بفروشید یا آن را به یکی از عزیزان خود وصیت کنید، این یک نکته برجسته است. اگرچه توجه به این نکته مهم است که در حالی که ارزش الماس به طور کلی در طول زمان افزایش می‌یابد، نباید جواهرات الماس خریداری شده در فروشگاه را به عنوان یک سرمایه گذاری مستقیم در نظر بگیرید زیرا ارزش فروش مجدد با ارزش خرده فروشی یکسان نیست و ممکن است چند سال بعد از اینکه جواهر را خریدید بتوانید سرمایه اولیه خود را برگردانید.
الماس طبیعی
3: با خرید الماس طبیعی از جوامع معدنی حمایت کنید در حالی که توقف همه استخراج‌ها ممکن است پاسخی ساده به نگرانی‌های مربوط به رفاه انسان و آسیب‌های زیست‌محیطی به نظر برسد، این بحث بسیار ظریف‌تر است. در سراسر جهان، 10 میلیون نفر به درآمد حاصل از صنعت معدن الماس متکی هستند.
اغلب در مناطقی از جهان که در آن راه های گرانبهای کمی برای کسب درآمد وجود دارد. استخراج معادن را از بین ببرید و زندگی این جوامع را از بین ببرید. در عوض، به دنبال جواهرسازی باشید که بتواند به شما در مورد منشأ الماس‌های شما بگوید، و اینکه چگونه آن سنگ‌ها زندگی را بهبود بخشیده‌اند و به آن‌ها آسیب نرسانده‌اند. برای مثال، در بوتسوانا، جایی که دولت در تمام فعالیت‌های معدنی سهم دارد، استخراج و فروش الماس به یک سوم تولید ناخالص داخلی کشور در سال 2021 رسید. استخراج الماس همچنین تمایل دارد سرمایه‌گذاری بیشتری را برای جوامع به ارمغان بیاورد، و معدنچیان اغلب پس می‌دهند. از طریق فراهم کردن مدارس، بیمارستان‌ها و سایر زیرساخت‌ها که زندگی نه تنها برای کسانی که در معادن کار می‌کنند، بلکه در مناطق اطراف بهبود می‌بخشد. الماس‌ها می‌توانند کار خوبی داشته باشند – این در مورد پرسیدن سؤالات درست است تا مطمئن شوید سنگ‌هایی که خریداری می‌کنید از منابع مسئول هستند.
الماس
4: کمک به تعادل مجدد تنوع زیستی الماس های تولید شده در آزمایشگاه اغلب با بازاریابی پیشرو هستند که آنها را به عنوان انتخابی سازگار با محیط زیست معرفی می کند، اما استخراج الماس مدرن از آنچه فکر می کنید پایدارتر است. البته، انفجار سنگ و بیرون کشیدن الماس از اعماق زمین باعث اختلال می شود – و این چیزی است که باید به دقت در نظر گرفت – اما معدنچیان معتبر فراتر از این به دنبال این هستند که چگونه می توانند زمین را پس از اتمام معادن تعمیر کنند. برخی نیز با دقت در حال بررسی انتشار کربن هستند. به عنوان مثال، De Beers تا سال 2030 کربن خنثی خواهد شد. بسیاری از معدنچیان در حال بازگشت سود به پروژه های زیست محیطی هستند که فراتر از سایت های معدن هستند. طبق تحقیقات شورای الماس طبیعی، معدنچیان الماس از تنوع زیستی چهار برابر بیشتر از زمین هایی که برای استخراج استفاده می کنند محافظت می کنند. یک مثال خوب، منطقه ای به مساحت 200000 هکتار در جنوب آفریقا به نام مسیر الماس است که زیستگاه حیات وحش از جمله گاومیش، شیر و فیل است که همگی از طریق استخراج الماس تامین می شوند.
الماس مصنوعی
5: مالکیت معامله واقعی این نکته پایانی بیشتر عاشقانه است تا عقل، اما چیزی غیرقابل انکار در مورد داشتن چیز واقعی در مقابل چیزی که برای تقلید از آن ساخته شده وجود دارد – مهم نیست که از نظر ظاهر یکسان باشد. در دست گرفتن الماسی که گویی توسط جادو شکل گرفته است – اما بگذارید آن را علم بنامیم – در اعماق زمین میلیون ها یا میلیاردها سال پیش، واقعاً خاص است. و اگر آن الماس طبیعی قدیمی یا عتیقه باشد، و به این ترتیب، قبل از اینکه به دست شما برسد، حیاتی داشته است، بسیار خاص‌تر است. همچنین خوشحال کننده است که بدانید الماس شما تا مدت ها پس از رفتن شما عمر بیشتری خواهد داشت، زیرا چنین منبع طبیعی متناهی ارزشمندی به انتقال و استفاده مجدد ادامه خواهد داد. آیا می‌توانیم در مورد الماس‌های آزمایشگاهی که احتمالاً در آینده ارزش کمی دارند، همین را بگوییم؟ احتمالا نه.
گردنبند الماس
 
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *